Off-page SEO – optimering
Som endnu en vigtig del af SEO-Arbejdet er alt hvad der foregår offpage
Når vi snakker om SEO er det ikke kun dit eget site der er vigtigt!
Off-page optimering er et begreb der dækker over alle de optimerings muligheder, der kan udføres, og ikke foregår direkte på jeres hjemmeside. Dette gøres for at forbedre placeringer søgeresultaterne. Grunden til navnet “Off-page SEO-Optimering” er netop fordi at det ikke foregår fysisk på din hjemmeside.
Off-page optimering er vigtigt fordi!
Søgerobotterne har i mange år forsøgt at skabe de bedste resultater på søgninger til brugerne af søgemaskinerne. Derfor har vigtigheden af off-page optimeringer været et stigende fokus i online verdenen.
For at Søgemaskinerne skal blive bedre til at læse dit site, har firmaerne bag udviklet på søgerobotterne i flere årtier. Dette gørs blandt andet ved at sørge for at alle On-page SEO elementer er på plads
Når vi snakker om Off-Page SEO er det for at vise søgerobotterne lidt om vigtigheden, hvor populært og attraktivt et website er. Jo mere brugbart andre mener et website er jo større kvalitet tilskriver robotterne sitet.
Herunder finder du nogle beskrivelser af de arbejdsgange der kan være ved Off-Page SEO
Eksterne links (Linkbuilding)
Linkbuilding er en af de arbejdsgange der er allermest fokus på i forhold til Off-page SEO. Der findes mange online bureauer som kun yder linkbuilding som ydelser. Der er lige som så mange andre områder i SEO kommet stor fokus på linkbuilding, og der finde ligeledes mange plattenslagerer. Når Søgerobotterne finder et indgående link til dit site anser de det som en anbefaling fra den som giver linket. Derfor kan det være en rigtig god ide med mange links (anbefalinger) til din site. Også her har Google udviklet på Søgerobotterne så det idag også handler om relevans, mængde og om linket er legitimt. At købe links er ikke længere en god løsning. Ens linkprofil skal gerne være så naturlig som muligt.
Link-earning
En af det sværeste arbejdsgange når vi snakker om Off-Page optimeringer. Link-earning handler om at må får skabt et så fantastisk indhold at andre vælger at linke til det. Her kommer ens faglighed i spil, og jo højere du kan lave det faglige niveau i dine indlæg, jo større chance er der for at andre ønsker at tildele dig et link.
Mentions (Brand mentions)
Mange af de stor virksomhedsprofiler, nyhedsmedier og mærkefirmaer, benytter sig ikke af links til eksempelvis webshops, som ikke er ejet af dem selv. Ugeblade deler ikke ud af links. Derfor har de også været nød til at ændre så de også ser tekster hvor man bliver nævnt uden at der links til ens site.
Sociale medier
På de sociale medier har søgemaskinerne det ekstra svært. Flere af de sociale medier beskytter deres databrug, og lader derfor ikke søgerobotterne crawle mediet. Eneste kendte Sociale Medie der aktivt kan bruges af eksempelvis Google er Twitter. Det er ligeledes derfor at man ofte ser et tweet som for nyligt er slået op på Twitter fremgår af søgeresultater. Google har flere gange forsøgt sig med deres egne sociale medier, som eksempelvis Google+. Dette har dog været uden den store succes, hvorfor Google allerede nu har sagt farvel og tak til Google+.
Fordelene ved Sociale medier er at her kan man nå ud til rigtig mange mennesker uden at det koster dig noget. Hvis dit firma eksempelvis deler en nyhed og 10% af dem der følger din virksomhed deler denne nyhed, er det rigtig mange mennesker der kommer til at se denne. Hvis der samtidig er et link til en artikel på din hjemmeside, kan det give en masse besøgende, og derved skabe interesse for søgerobotterne.
Kontakt os idag!
Skal vi samarbejde?
Bliv en del af vores succes, og samtidig kunde hos os.!