On-page SEO – optimering

Vores SEO-løsninger indebærer ligeledes onpage optimering. Her sikre vi blandt andet at alt på selve jeres hjemmeside spiller maks.

Vi ved hvad der virker og bestemt også ikke virker!

Når vi snakker om on-page SEO-optimering, findes der ikke en standard løsning som virker i alle platforme. Dog er der elementer som er ens ligemeget om du bruger Joomla, WordPress, Typo3 eller et helt fjerde CMS System. Jeg vil kort her gennemgå de vigtigste elementer i forhold til at optimerer din hjemmeside til Googles Søgemaskine Algorytme. Der er mange forskellige måder at optimerer indholdet på og der er mange elementer der er vigtige at have med i sine overvejelser.

Når du bestiller en SEO-Rapport ved SEO-Shoppen kommer vi med vores holdning til din nuværende side, og mange forbedringsløsninger. VI gennemgår hele jeres site og kommer med forbedrings forslag, hvor du kan følge denne og selv skabe resultater. Sammen med SEO-rapporten vil der medfølge et tilbud på hvad det ville koste hvis I ønsker vores assistance.

 

Døde links – En af de vigtige elementer er at alle de links du har og det hieraki du har opsat på dit site svarer med kode 200. Hvis din side har mange døde links, vil det medfører dårligere placeringer. 

Menupunkter – Er en givende side vigtig for dit firmas ydelser er det vigtigt at disse fremgår af menuenpunkterne.

Interne links og Hieraki – Et link til en del af siden som er relevant i forhold til det som der læses om er vigtigt. Et link kan også anses som en anbefaling eller en stemme på at den side er vigtig. Samtidig er det fornuftigt med et hieraki som er logisk og ligefrem.

Redirects – er du ved at skifte system eller få udviklet en ny hjemmeside, vil det være fornuftigt at få lavet redirects fra dine tidligere sider. Herved kan du få overført noget af den linkjuice som der allerede er skabt.

 

Kontakt os idag!

5 + 4 =

Onpage SEO-Optimering kan også være!

Der er mange forskellige elementer der kan påvirke din sites SEO optimering. Vigtigst af alt er at indholdet er tilpasset brugerne og ikke med fokus på søgemaskinerne alene. Tidliger var det vigtigt at Søgemaskiner kunne læse sitet korrekt og ikke så meget fokus på brugerne. Dengang var en vending i SEO-verdenen at “Content is king”, og mange SEO-folk tilpassede sit arbejde, og grene indenfor den online verden kom til. Eksempel på dette var “Content optimering”.
Idag er Content stadigvæk vigtigt, dog er det i vores optik ændret til at “Content Is Queen”!
Idag får man ikke kun gode placeringer ved at have en masse indhold på ens hjemmeside. Der skal ligeledes være fokus på alt det andet også. Har du styr på de tekniske sider af din hjemmeside?, Er dit indhol unikt og hierakisk korrekt opbygget?, Er der tænkt over måden teksterne er sat op på?, Er billeder og video i de rigtige formater? osv så kan Content være en løsning. Hvis ikke, ja så bliver din side ikke belønnet for Content, nok nærmere deevalueret, da søgerobotterne skal bruge ekstra tid på at gennemgå dit site.

  • Tekstmængde – Her er det vigtigt at indeholdet er tilpasset den der søger efter netop dit fokus på sitet. Benyt dig af det der allerede virker og søg på Google. Lad dig selv få ideer fra top10 på Google. Er de sider der kommer frem fyldt med en masse tekst om emnet, så skriv nogle tekster der er lange. Er det ydelser du ønsker at folk skal købe så lad teksten være kort og kontant.
  • Søgeord – Det er vigtigt at dine søgeord/ søgefraser også er noget som brugerne vil søge efter. Hvad hjælper det at optimerer en side til bestemte ord eller sætninger som dine kunder/bruger ikke søger efter? Derfor er det vigtigt at have en god SøgeordsAnalyse som du kan optimer efter.
  • Overskrifter – Opstil din tekst efter overskrifter, lidt lige som hvis du skulle læse en novelle eller bog. Det er den eneste måde du med sikkerhed kan fortæller Søgemaskinernes robotter hvad der er vigtigt på din hjemmeside. Opstil overskrifter med H-tags alt efter vigtigheden-
  • Sidetitler – Nok det område som både Google og andre søgemaskiner ligger mest vægt på. Derfor være kreativ, benyt søgeord/ søgefraser i dine sidetitler.
  • Meta-beskrivelser – Tidligere var disse vigtige i forhold til dine placeringer, men efter Googles opdateringer er dette blevet udfaset. Dog har de stadigvæk betydning, da dette kan være annonceringstekster for en givende side, og dem der får folk til at klikke på linket i Søgeresultaterne.
  • Billede og video –Her får du mulighed for at fastholde dine besøgende længere tid. Dette kan også være med til at påvirke dine placeringer. Jo mindre bouncerate du kan få og jo længere tid brugerne kan benytte din site til jo vigtigere anser søgemaskinerne indholdet.

Skal vi samarbejde?

Bliv en del af vores succes, og samtidig kunde hos os.!